Hati-Hati !! Jika Terserang Penyakit Seperti Ini !! Terlantar Karena Penyakit Misteri, Mohon Bantu Doanya Bapak ,Ibuk ,,Dan Tolong Bantu Share ,Karna 1x Anda Sharekan Begitu Banyak Dapat Doa Untuknya,Aminnn

Islamiqpos - Hati-Hati !! Jika Terserang Penyakit Seperti Ini !! Terlantar Karena Penyakit Misteri, Mohon Bantu Doanya Bapak ,Ibuk ,,Dan Tolong Bantu Bagikan ,Karna 1x Anda Bagikan Begitu Banyak Dapat Doa Untuknya,Aminnn



Kulit di seluruh tubuh Mohd Azmi merekah, bersisik dan berdarah akibat penyakit misteri yang dihidapinya.

 1/2
GUAL SITOK – Bermula dengan mimpi ditimbus tanah busut, seorang masyarakat Kampung Tasek Permai, di sini, terserang penyakit misteri mulai sejak Julai lalu, yang mengakibatkan kulit di semua tubuhnya merekah serta bersisik.

Penyakit misteri yang dideritainya itu mengakibatkan Mohd Azmi Abdullah, 48 terlantar dirumah sekali gus menjejaskan mata pencariannya untuk menyara keluarga.

Isterinya, Rosnida Yusoff, 42 berkata, mulai sejak suaminya terserang penyakit misteri itu, kehidupan mereka sekeluarga dihimpit kemiskinan hingga dua dari pada enam anaknya sangat terpaksa berhenti sekolah sejak beberapa tahun lalu.
 
Bercerita waktu mula suaminya jatuh sakit, Rosnida berkata, Mohd Azmi terbangun disuatu malam dalam kondisi berpeluh serta mengadu memperoleh mimpi ngeri.

 " Suami saya punya mimpi seorang menempatkan tanah busut diatas dadanya. Lalu semua tubuhnya ditetak dengan senjata tajam.

 " Berawal dari detik itu, bulu mata, kening dan rambut suami saya gugur. Lama kelamaan, darah mula keluar dari pada hidung dan matanya, " tuturnya dalam suara sayu.

Tambahnya, selain melindungi suami serta dua anaknya memiliki penyakit sawan, dia juga sangat terpaksa melindungi ibunya yang saat ini uzur.

Tuturnya, dia tidak dapat membelikan tilam maupun lampin gunakan buang untuk kepentingan Mohd Azmi kerana tidak ada pendapatan tetaplah dan sekadar jual kuih untuk melanjutkan keberlangsungan hidup mereka sekeluarga.

Rosnida pernah jadi mangsa kemalangan akibat kereta terbabas masuk ke rumahnya di Ketereh dan terima pertolongan dari pada Jabatan Kebajikan Orang-orang (JKM) sejumlah RM300 satu bulan.

 " Wang pertolongan dari pada JKM itu ikut dipakai untuk kepentingan anak ke-2 saya yang meneruskan pelajaran ke Kolej Universiti Tehnologi Antarabangsa Twintech di Kota Bharu, " katanya.

sumber:www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=551548

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to " Hati-Hati !! Jika Terserang Penyakit Seperti Ini !! Terlantar Karena Penyakit Misteri, Mohon Bantu Doanya Bapak ,Ibuk ,,Dan Tolong Bantu Share ,Karna 1x Anda Sharekan Begitu Banyak Dapat Doa Untuknya,Aminnn "

Poskan Komentar