Waspada Dan Berhati hatilah Membeli Air Ini, Karena Akibatnya Sangat Mengerikan.!!




Islamiqpos - Penyusutan mendadak berat badannya itu juga mengakibatkan tiada lagi keceriaan di wajah Khairul Helmi yang saat ini terpaksa menumpang kasih adik perem­puannya di Kampung Tok Panjang, dekat sini sejak dua tahun. lalu.

Menurutnya, sejak dua tahun lalu sebagus sahaja disahkan menghidap penyakit itu, selera makannya mulai berkurangan dan berat badannya juga menyusut sehingga kurus kering.


Jadi keadaannya benar-benar menyedihkan kerana kadang-kala hanya bisa terlantar dirumah akibat penyakitnya itu dan terpaksa dipapah oleh adiknya, Nurul Athirah, 24.

“Dulu badan saya pernah mencapai 100 kg jadi saya dikate­gorikan berbadan besar tapi sehat dan mampu bekerja sebagai operator kilang dekat Perai.



“Namun semuanya berubah pada 2012 jika saya disahkan menghidap diabetes yang kronik menyebabkan berat badan menyusut dan saat ini hanya mampu terlantar dirumah dan dijaga oleh adik wanita saya, ” katanya waktu ditemui di tempat tinggalnya disini hari ini.

Tambahnya, sejak ibu bapanya berpisah, ibunya, Rosmah Sulaiman, 44, berkahwin lain dan kini menetap bersama bapa tirinya dan cuma sesekali datang menjenguk­nya dirumah.

Jelas Khairul Helmi, meskipun sedih dengan nasib yang menimpanya tetapi, dia reda dan pasrah atas ketentuan itu.

“Kalau bisa diputar kembali waktu, saya mahu kembali sehat jenis dahulu dan tinggalkan amalan jelek sukai minum air berkarbonat sebagai puncak penyakit ini, ” katanya.

Sementara itu, rekannya, Mahazan Mohamad, 34, berkata, dia tidak menganggap Khairul Helmi jadi kurus akibat menghidap penyakit yang kronik karena menyangka rekannya itu selama ini diet.

“Memang saya terkejut apabila dimaklumkan yang dia menghidap diabetes kronik kerana saya kira dia cuma berdiet. Apapun saya tetap akan ada di sisinya dan memberi sokongan agar dia kembali sehat "

Sumber : http://www.sebarkandanbagikan.com/

Baca Juga : Subscribe to receive free email updates:

loading...

0 Response to " Waspada Dan Berhati hatilah Membeli Air Ini, Karena Akibatnya Sangat Mengerikan.!! "

Poskan Komentar